Music & arts&film

PUŢINĂ MUZICĂ DE DIMINEAŢĂ NU FACE RĂU NIMĂNUI, şi dacă mai e şi de bună caliatate chiar vă binedispune pentru ziua ce urmează!

32 de gânduri despre „Music & arts&film”

  1. Apreciază

  2. Apreciază

  3. Sculporul nu mai are nicio informatie despre aceste lucrari, cine le are este rugat sa ia legatura cu noi! Stati linistiti, Nu vrea sa vi le ia indarat!

    Apreciază

  4. Apreciază

  5. Apreciază

  6. Capela Sixtină (italiană: Cappella Sistina, iar în latină Sacellum Sixtinum / Aedicula Sixtina) este capela palatului papal din Vatican şi este una din cele mai faimoase comori artistice ale Europei. A fost construită între anii 1472 şi 1483, în timpul pontificatului papei Sixtus al IV-lea, de unde îi provine numele.
    Capela se găseşte în dreapta Bazilicii Sfântul Petru şi este cunoscută în toată lumea, fiind locul unde se ţin conclavurile cardinalilor pentru alegerea unui nou papă şi datorită picturilor murale ale lui Michelangelo.

    Capela are o formă dreptunghiulară, măsurând 40,93 metri în lungime şi 13,41 metri lăţime, corespunzând – conform tradiţiei biblice – dimensiunilor Templului lui Solomon. Înălţimea este de 20,70 metri, plafonul este în formă de boltă, pereţii laterali au 12 ferestre iar pardoseala este din mozaic policrom de marmură. Capela are două părţi: una mai mare împreună cu altarul, rezervată ceremoniilor religioase, şi alta mai mică pentru credincioşi. În timpul solemnităţilor mai importante, pereţii laterali sunt acoperiţi cu tapiserii executate după modele de Rafael.

    Planurile arhitectonice aparţin lui Baccio Pontelli iar lucrările de construcţie au fost executate sub supravegherea lui Giovannino de’ Dolci. Primul serviciu religios a fost celebrat la 9 august 1483 şi a fost dedicat Înălţării la cer a Fecioarei Maria.

    Picturile de pe pereţii laterali au fost executate de cei mai mari artişti ai timpului: Pietro Perugino, Sandro Botticelli, Domenico Ghirlandaio, Cosimo Rosselli, Luca Signorelli şi de ajutoarele lor, printre care Pinturicchio, Pietro di Cosimo şi Bartolomeo della Gatta. Subiectele picturilor reprezintă teme de istorie religioasă, selecţionate după conceptul medieval de împărţire a istoriei lumii în trei epoci: prima de la Facerea lumii la darea Celor zece porunci, a doua de la Moise până la naşterea lui Isus Cristos, a treia fiind epoca creştinismului.

    În 1508 Papa Iuliu al II-lea i-a încredinţat lui Michelangelo pictarea plafonului, care iniţial reprezenta un cer albastru cu stele aurii. Executarea acestei lucrări a durat patru ani (1508-1512, artistul depune un efort istovitor, lucrează mai mult singur, stând ore în şir pe schele. Michelangelo ar fi trebuit să picteze figurile celor 12 apostoli, când lucrarea a fost desăvârşită cuprindea peste 3.000 de figuri pe o suprafaţă de aproape 500 de metri pătraţi. Frescele au fost sfinţite cu ocazia sărbătorii Tuturor Sfinţilor, în anul 1512. Giorgio Vasari povesteşte: „Aflând că vor fi descoperite frescele, s-a adunat toată suflarea să privească picturile, rămânând cu toţii muţi de încântare.” Artistul a folosit culori vii care, după renovarea Capelei între 1981 şi 1994, şi-au recăpătat în întregime strălucirea.

    Capela Sixtină: Peretele altarului cu fresca lui Michelangelo Judecata de Apoi
    În anul 1535, Michelangelo începe pictarea peretelui de deasupra altarului la cererea Papei Paul al III-lea, cu tema „Judecata de Apoi”, pe care o termină după şase ani, în 1541. Tema capătă dimensiuni uriaşe, fresca înfăţişează figuri şi scene pline de groază, reflectând propria reprezentare a artistului, care trecea pe atunci printr-o dureroasă criză de credinţă. Pe 31 octombrie 1541, papa dezveleşte cu mult fast pictura. Autorităţile bisericeşti şi opinia publică rămân stupefiate la vederea atâtor corpuri goale, fără nicio acoperire, în cea mai importantă biserică a creştinătăţii. Artistul este învinuit de imoralitate, obscenitate şi blasfemie. Cardinalul Carafa organizează o campanie („Campania frunzelor de viţă”) pentru acoperirea organelor genitale. Această acţiune va avea loc după moartea lui Michelangelo şi va fi executată de unul din ajutoarele sale, Daniele da Voltera, în anul 1565. Cu ocazia lucrărilor de restaurare din anii ’90 ai secolului al XX-lea, aspectul original a fost refăcut în cea mai mare parte.

    Apreciază

  7. MINUNAT !!!! VA MULTUMIM !!!

    Apreciază

  8. Apreciază

  9. Apreciază

  10. Apreciază

  11. Apreciază

  12. Apreciază

  13. One of Russian ballet’s most iconic dancers, Maya Plisetskaya, has died of a heart attack in Germany at the age of 89.

    “Her husband, [the composer] Rodion Shchedrin has just called me. She died from a massive heart attack – the German doctors did their best, but she could not be saved,” Bolshoi Theater general director Vladimir Ourin told TASS news agency.

    As tributes poured in from the world over, Russia’s prime minister Dmitry Medvedev, called her a „genius,” and her passing „an end of an era.”

    Known as both a superlative technical and dramatic performer, Plisetskaya was a mainstay on the stage of Russia’s premier ballet for more than five decades, retiring as a soloist only in 1990, at the age of 65.

    Apreciază

  14. Apreciază

  15. Compozitor: Nikolai Rimsky-Korsakov: Scheherazade
    (Celibidache Sergiu – conductor)
    Hans Kalafusz, violin
    Radio-Sinfonieorchester Stuttgart
    Sergiu Celibidache, conductor
    Recorded live at the Studio Villa Berg, Süddeutscher Rundfunk, Stuttgart, November 1982

    ****************************
    Nikolai Andreievici Rimski-Korsakov (rusă Никола́й Андре́евич Ри́мский-Ко́рсаков), (n. 6 martie 1844 în Tihvin, lângă Sankt Petersburg — d. 8 iunie 1908 la Luga) a fost un mare compozitor rus.

    Nikolai provine din familia de bază Rimski-Korsakov, a căror fii, conform tradiției, urmează o carieră în marina militară rusă. Părinții compozitorului erau amatori de muzică, au descoperit calitățile fiului și i-au sprijinit cariera lui muzicală.
    În anul 1856, Rimski-Korsakov intră cadet la marina militară din Sankt Petersburg, școală pe care o termină în anul 1862. În timpul școlii de ofițeri continuă să ia lecții de pian, este interesat însă și de celelalte instrumente muzicale care sunt folosite într-o orchestră de operă.
    În toamna anului 1859 începe să ia lecții de pian de la Théodore Camille, unde îl cunoaște pe pianistul Balakirev. Încurajat de mentor și prietenii săi începe să compună prima lui simfonie.

    În perioada anului 1865 viitorul compozitor este preocupat de muzica populară și muzica veche rusă. Rimski-Korsakov, în anul 1880, compune muzica de operă pentru piesa de teatru „Fulgi de zăpadă” scrisă de „Alexandru Nikolaievici Ostrovski”.

    Compozitorul devine în anul 1871 profesor la Conservatorul din Sankt Petersburg și, la sfârșitul aceluiași an, se va căsători cu Nadeșda Purgold, care era la fel compozitoare și o pianistă excelentă.

    Între anii 1874 – 1881 este directorul Școlii de Muzică Freis, fiind în același timp pedagog și dirijor.

    Prin reputația sa devine conducătorul grupei de muzicieni „Celor Cinci” dintre care face parte și Musorgski pe care-l sprijină.

    Compozițiile lui Rimski-Korsakov sunt influențate de Glinka, Balakirev, Berlioz și Liszt. Printre elevii săi au fost Glasunov, Grecianinov, Stravinski și Prokofjev, stilul lui Korsakov a influențat compozițiile lui Ravel, Debussy, Dukas și Ottorino Respighi.

    *****
    Sergiu Celibidache (n. 28 iunie 1912, Roman, județul Neamț, România – d. 14 august 1996, La Neuville-sur-Essonne, departamentul Loiret, Franța) a fost un dirijor și compozitor român, membru de onoare al Academiei Române.
    Despre Sergiu Celibidache puteti citi mai multe in nr. 10/2012 al revistei Nomen Artis – accesand; http://www.nomenartis.ro

    Apreciază

  16. 15 Martie 2015 – Filarmonica Geroge Enescu – ora 19:00
    Atheneul Roman – Sala mare
    Madalina Pasol
    RECITAL PIAN

    Serghei Rachmaninov
    Preludii – Op. 3, Op. 23, Op. 32 – selectie
    Pauza

    Frederic Chopin
    Ballade Nr. 1, Op. 23
    Scherzo Nr. 2, Op. 31
    Andante spianato si marea poloneza Op. 22

    Apreciază

  17. Apreciază

  18. DACIA PREISTORICA SIMBOLURILE DACICE SVASTICA SIMBOL DACIC – documentar complet full istoric enciclopedie

    Apreciază

  19. Apreciază

  20. Theatre Actress. Oana Pellea is an example of how beautiful a human being can be. In all our imperfection, in all our struggles, deep down human beings have a beauty that most of us have forgotten about long ago.

    http://www.tedxbucharest.com/2010/spe

    WHAT IS TEDx
    In the spirit of ideas worth spreading, TED has created a program called TEDx. TEDx is a program of local, self-organized events that bring people together to share a TED-like experience. Our event is called TEDxBucharest, where x = independently organized TED event. At our TEDxBucharest event, TEDTalks video and live speakers will combine to spark deep discussion and connection in a small group. The TED Conference provides general guidance for the TEDx program, but individual TEDx events, including ours, are self-organized.
    Category:

    Apreciază

  21. Apreciază

  22. Selectiuni din picturile Cellei Negoiescu, prezentate la diferite expozitii de succes…

    Apreciază

  23. Expozitie „Eminesciana” la Galeriile Cupola
    AUTOR: LOREDANA OPREA
    DATA PUBLICARII: 14/01/2012
    Ziua de nastere a poetului Mihai Eminescu va fi marcata de filiala ieseana a Uniunii Artistilor Plastici (UAP) si de Universitatea „G. Enescu” printr-un vernisaj al unei expozitii deosebite.
    Duminica, de la ora 17, la Galeriile Cupola vor fi prezentate creatiile a peste 120 de artisti care au participat la cea de-a doua editie a Concursului International de Arte Vizuale „Eminesciana”. Competitia a fost organizata in parteneriat cu Ministerul Educatiei si Inspectoratul Scolar Judetean Iasi, in cadrul proiectului cu acelasi titlu. Lucrarile expuse pe simezele galeriilor „Cupola” si „N. Tonitza” sint semnate de artisti din 11 judete ale tarii (printre care Timis, Bacau, Galati, Bihor sau Suceava), dar si din strainatate. Manifestarea a reunit cinci participanti din Republica Moldova, trei din Franta, doi din Serbia si cite unul din Anglia, Canada, Belgia si Suedia. „Si in aceasta editie Iasul este reprezentat prin adevarati maestri internationali ai artelor frumoase, prin nume de referinta din artele plastice autohtone, cit si prin confrati din generatia tinara. Prezenta pe simezele Galeriilor «Tonitza» si «Cupola» a majoritatii sectiunilor artistice, deci si a unei mari diversitati de tehnici a permis experimente deosebite. Sursa de inspiratie – creatia eminesciana – , fiind deosebit de generoasa, a asigurat de asemeni transpuneri interesante si abordari originale. Calitatea de exceptie a exponatelor a facut aproape imposibila o ierarhizare, impunind multe nominalizari, diplome de onoare si de excelenta, premii speciale, medalii si trofee”, precizeaza Ofelia Hutul, coordonator general al proiectului.
    Creatiile vor fi prezentate de criticul de arta Valentin Ciuca si de Constantin Tofan, presedintele UAP Iasi. La Galeriile „Cupola” expozitia poate fi vizitata pina pe 29 ianuarie, iar Galeriile „N. Tonitza” asteapta vizitatori pina pe 31 ianuarie.

    Apreciază

  24. Apreciază

  25. Apreciază

  26. Pentru o dimineata buna!

    Apreciază

  27. ANDRE RIEU – Nachtigall Serenade

    Apreciază

  28. Apreciază

  29. Debussy Clair de Lune / Moonlight piano Lívia Rév (88) pianist in Szeged 2004
    Livia Rév, who was born in Hungary, started her musical education with Margit Varro. It was evident from a very early age that she was exceptionally talented as she won the Grand Prix des Enfants Prodiges when she was nine. She made her debut with orchestra when she was twelve performing the Mozart E flat Concerto for two pianos.
    In later years she studied with Leo Weiner and Szekely at the Franz Liszt Academy in Budapest, with Professor Robert Teichmuller at the Leipzig Conservatory, and with Paul Weingarten of the Vienna Conservatory. She also won the Grand Prix de l’Academie Franz Liszt.

    Sir Malcolm Sargent first brought her to the notice of the British public after a successful orchestral concert. Since that time she has been a regular visitor to the United Kingdom, and has played more or less everywhere both in recital and with orchestra.

    Madame Rév plays regularly all over Europe and has been the soloist with such conductors as Sir Adrian Boult, André Cluytens, Jascha Horenstein, Eugen Jochum, Josef Krips, Rafael Kubelik, Hans Schmidt-Isserstedt, Konstantin Silvestri and Waltert Susskind. In 1963 she was invited to make her debut in the United States by the Rockefeller Institute. Subsequently she made her New York debut with a recital at the Town Hall which was oustandingly successful.

    For some years now Madame Rév has made her home in Paris. Between her travels to Japan, Hong Kong, the Middle East, Africa and elsewhere, she teaches at the Université Musicale Internationale de Paris. Each year she gives a public masterclass on interpretation which is always very much appreciated.

    Apreciază

  30. Apreciază

  31. BOLET – his video confirms – if it ever needed confirming – that Bolet was the master of his art bar none. God, have I listened to every rendition of this piece, many times over.
    No other pianist can hold a candle to this performance. How did Bolet achieve this mastery? It is so spectacularly definitive. So right. The thing about Bolet is that once you’ve heard his interpretation, none other will do.

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s